söndag 20 juli 2014

Att bara vara precis i nuet!









Titta på ovanstående fotografier! Jamen TITTA NOGA!!
Mitt koncept för fullkomlig närvaro. Lycka. Harmoni.
Det finns nog ingen annan stund i livet, som jag upplever nuet bättre, än när jag sitter i en kajak!
Är sedan förutsättningarna som dessa två dygn, så kan det inte bli bättre! Sol, värme och bara en svag vind. Havet låg alldeles spegelblankt när jag gick upp kl 01.00 i natt, bara för att jag ville. Solen som gått ner vid halvtio-tiden färgade fortfarande himmelen rosa-röd samtidigt som månen lyste upp ett moln, på sin sida om himmelen. Det var magiskt!
Vi hade det verkligen helt underbart, maken och jag!!
Inte blev det sämre när vi kom hem. Äldste sonen bjöd på middag. Eftersom vi skulle bli 13 personer, så bestämde vi att vara hos oss, i stället för i sonen och flickvännens lilla två-rummare.
Vi bjöd på dryck och han stod för maten. Hamburgare på egen mald högrev, egenhändigt bakat bröd, hemlagad ketchup, två sorters cole slaw, inlagd rödlök, sallad och till efterrätt den ljuvligaste chokladpaj med kolasås i botten och  chili-och korianderströssel ovanpå.
Sällskapet var också mycket trevligt och kvällen blev sen.
Klockan närmar sig två, men jag är så uppfylld efter vår resa och den trevliga kvällen att jag nog blir uppe ett tag till!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar