tisdag 15 juli 2014

Flitig som en myra


Idag har jag varit så flitig!
Jag hade bokat en grovtvättstuga från klockan 10. Spände fast fem stycken trasmattor på pakethållaren och cyklade dit, ca 10 min hemifrån. Nästa vända tog jag täcken. Vändan därpå blev det kuddar. Fem cykelvändor blev det innan jag var färdig, då fick maken komma och hämta hem allt med bilen. Medan maskinerna tvättade där borta sprang jag runt med dammtrasa och dammsugare, till sist våttorkade jag golven. Jag tvättade tre maskiner med smutsiga kläder här hemma också. Därefter tog jag itu med strykhögen. De vissna rosorna behövde ansas bort, blommorna i rabatten behövde bindas om.
Puh!
Tyckte att jag var värd en belöning efter allt slit, så jag blandade till Strawberry Margaritas som jag stoppade i frysen precis innan jag cyklade till butiken för att kompletteringshandla.
Och medan jag väntade på att blomkålshuvudet skulle koka, fyllde jag ett glas, hällde upp några chilimandlar, satte mig tillrätta ute på altanen och bara njöt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar