måndag 21 juli 2014

Seg dag

Idag har allt jag företagit mig, gått som i slowmotion.
Strax innan jag kröp i säng i natt slog en blixtrande huvudvärk till, och tyvärr var den kvar när jag vaknade.
Maken drog iväg till golfbanan och döttrarna åkte för att bada, men själv ville jag bara vara hemma.
Jag försökte ta itu med en pappershög, sortera kvitton och betala några räkningar, men gav upp och la mig i skuggan med en kanna citronvatten och lyssnade på nerladdade sommarpratare.
Tänkte att huvudvärken kom sig av vätskebrist i värmeböljan som pågått.
Vid tre-tiden tog jag dubbla Alvedon och efter en stund orkade jag ändå pallra mig ner i källaren.
Jag ville sy klart grytlappar och förkläde till dotter Karin, ta itu med strykhögen och plocka undan ren tvätt. Därefter lagade jag mat och vi åt tillsammans på altanen, där luften var frisk efter en rejäl åskskur. Jag ringde min syster, som har födelsedag idag, och gratulerade och nu har jag precis gjort klart en Sallad Nicoise inför morgondagens utflykt till kusten.
Därför ska jag också krypa isäng redan nu, klockan 21.30, och försöka sova bort min huvudvärk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar