tisdag 1 oktober 2024

Omfamna Oktober!

 Idag startar Oktober månad, och jag tänker att det är en månad att omfamna och fylla med mysiga aktiviteter!

Skogspromenader, plocka höst-kantareller, äta mustiga köttgrytor, bada bastu, dricka te i soffhörnet, titta på mysiga filmer, läsa bra böcker, ringa vänner och prata länge i telefon, klä sig i stickat och mjukt, tända stearinljus, baka, sticka, lyssna på gammal mjuk-jazz och annat skönt sväng.


Jag började redan idag, med bakandet. Det är snart Kanelbullens dag - nu är vi förberedda. Det blev också rågsiktskakor, portionsfranskor och frö-kex.


Och tända ljus, varmt te och stickning  blev det också. Socktober är ju här, och jag är på gång!

Förkylningar hör väl också till denna höst-månad, även om det inte är något jag direkt gillar att omfamna......
 Jag försöker kurera mig med snälla tankar, näsdukar, nässpray och alvedon, och så går jag och lägger mig tidigt för att sova bort eländet!

Hej Oktober - jag lovar att omfamna dig på bästa sätt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar