lördag 5 oktober 2024

Oktoberfest på vårt vis

Nu är firandet överstökat och samtliga inblandade är mycket nöjda! Svägerskan fyllde ju jämna år för några veckor sedan och min syster och jag hade ordnat lite överraskningar. Bröderna fick också vara med och det blev så lyckat!


Vi startade torsdag kväll med varsin drink på 7 Flaskor!


Därifrån promenerade vi till Katalins Jazzbar för middag och en kväll om Tony Benett, med jätte-duktiga musiker.

                                                        

Efter nattsömn och frukost drog familjens damer iväg på en heldagsutflykt, med stopp vid Linnés kammare,


och vid Ulva kvarn för att botanisera bland hantverk, njuta i det  vackra höstvädret och äta lunch.


Kl 17 bjöds vinprovning hemma i radhuset. Det är äldsta sonen som är vinkunnig och ordnat en rödvinsprovning som var mycket intressant och uppskattad.

Så var det lite ordlekar innan jag dukade fram middag.
Det blev en lång och trevlig sittning med mycket prat och skratt och så småningom även joddling, när syster "fick feeling". Passande så här i Oktober-fest-tider! Vi är faktiskt hundvakterl åt yngsta dotterns lilla vovve, då hon tillsammans med goda vänner befinner sig i Wien, just på dylik ölfest. Fast där har dom satsat lite mer med Dirndl-klänningar på alla damer och Lederhosen på männen!

Ikväll blir det lugnt. Jag har precis stigit upp från badet. Egentligen var vi bortbjudna på middag, men min förkylning har återkommit, så jag kände att jag inte borde träffa fler folk än vad jag gjort i dagarna två!
Jag hoppas verkligen att jag inte delat med mig av mina baciller!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar