onsdag 2 oktober 2024

Gift med Duracell-kaninen...


 Så har det blivit en liten "färg-klick" utanför ytterdörren. Det, inköp av mat och vin och dammsugning har jag ägnat mig åt idag.

Maken har;

Varit på gym. Kört trädgårds-rens till miljöstationen. Monterat nya pallkragar och fyllt på med jord. Kantskurit gräsmattan. Rengjort stenläggningen från mossa och ogräs. Skördat mangold och persilja. Bytt batterier i brandvarnare och fått byta ut två trasiga. Bytt trasiga glödlampor. Bokat hotell till en kommande Stockholmsvistelse. Läst om "Erik den halte och den läspe" (han läser historia och har kommit till början av 1200-talet nu).

Har jag sagt att jag är gift med "Duracell-kaninen"??

Jag känner mig bättre idag, och tur är väl det. För i morgon kväll kommer min bror och svägerska hit, för firande av hennes 80-årsdag i dagarna två, som min syster och jag planerat. 

Återkommer lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar