torsdag 12 september 2024

Inte längre bortkopplad, dock avkopplad och påkopplad

Jag har varit bortkopplad ett tag. Härifrån i alla fall.

I verkliga livet har jag varit totalt påkopplad, med alla mina sinnen!


Och det på en sinnlig plats i
Grekland


Där luften är ljuvligt varm,


havet är klart och skiftar i hela färgspektrat
turkos-blått


Där vandringarna i bergen får en att befinna
sig på klangresa, då getterna och fårens
bjällror klingar i olika tonarter, där dom går
 och betar i olivlundarna.


Där solen stiger ur havet och
varje morgon bjuder sitt 
alldeles unika skådespel.


Och mitt i vår vistelse fick vi sällskap
av den här fina familjen, som bokat
hotell på samma ort som oss.


Det blev många gemensamma luncher och middagar.


Och en massa härligt strandhäng!


Många kalla goda öl.


Och fyra riktigt bra böcker lästa!

Sedan i förrgår kväll är vi på plats hemma i radhuset igen, och det är också bra. Kanske särskilt att få sova i egen säng, för grekerna har mycket bra, men deras sängar är stenhårda!
Nu är vardagen här. Tvättmaskinen går, maken rensar avloppet i köket och ställer ut nya fällor till silverfiskarna. Jag skriver inköpslistor och handlar. Vi behöver ta krafttag med trädgården. Och allt det där är som det ska vara. 

Inte längre bortkopplad, dock avkopplad och påkopplad!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar