söndag 26 november 2023

Söndagkväll


Nyblivna 31-åringen! Vi firade med vegansk Prinsesstårta från Triller. Jag som inte gillar tårta överhuvudtaget, smakade i studiesyfte och tyckte inte att den här "smakade sämre" än en vanlig Prinsesstårta. Vacker var den oavsett!


Och "hund-kusinerna" poserade tillsammans i soffan!

Det är ju faktiskt inte  kväll, klockan är bara 15.40, men eftersom  det börjar bli mörkt så känns det som kväll!
Det är dottern, barnbarnet, vovven och jag hemma. Maken har lett säsongens första skridskotur på fina isar i Salatrakten och har fortfarande inte kommit tillbaka. Båda döttrarna och jag har varit på julmarknad i Botaniska trädgården och när vi kom tillbaka hem, sprang jag runt och satte upp all adventsbelysning i hus och trädgård. Jag har dock bara testat att det fungerar, inget kommer att tändas upp förrän till nästa söndag, första advent.
Ska strax slänga in en välkryddad fläsk-karre i ugnen några timmar och därefter sätta en pitabröds-deg så att vi kan äta Pulled pork till middag. Men det blir en sen middag. Maken ska bara hem och vända, då nybörjargruppen som han hade teori med i tisdags, ikväll ska få åktekniksträning på Studenternas. Han har energi och ork som få, min käre make.

Helgen har varit bra med födelsedagsfirande för äldsta dottern, även om jag inte kunde bjuda hem hela stor-familjen på en gemensam middag, eftersom några fortfarande fortfarande dras med sjukdom. Jag tror, att man efter coronapandemin blivit lite mer restriktiv med att träffas vid sjukdom. Tidigare tyckte jag inte att man brydde sig så mycket. Så är man nog extra försiktig när man har en tre-månaders bebis i sin närhet. 

Men december bjuder på två födelsedagar till, och så kommer julen, då jag hoppas att vi ska kunna ses! Men först har vi några ynkans novemberdagar kvar att ta oss igenom!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar