måndag 22 november 2021

Tid för hemma!


Tid för hemma! 
Idag har jag städat och påbörjat adventspyntning. Tagit in mina knoppiga amaryllis med förhoppning om att dom hinner slå ut sina första blomknoppar till advent. Adventsstjärnorna hänger uppe, jul-ljusstakarna står på sina platser, dock fortfarande otända. Köks- och vardagsrumsgardinerna i rött sitter på plats, liksom de röda kuddarna och den röda pläden med vita stjärnor. Några röda dukar är också på sina platser. Det börjar kännas varmt och ombonat i mitt hem. Önskar att jag hade en braskamin att tända upp, men samtalen i det här hemmet får ske i skenet av stearinljus istället.

Det kommer att bli samtal i veckan som kommer. Samtal med döttrarna, som bägge kommer hem för några dagar. Vi ska fira födelsedag. Vi ska slicka sår. Sår över att inte ha fått de jobb som sökts. Sår över att måsta vara gräsänka på obestämd tid. 

Och under den tiden har jag mitt fulla fokus på det och återkommer här när tiden är mogen!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar