måndag 8 november 2021

Jag bär på ögonblick

 Det gröna bladet täcks av snö......

Den första textstrofen på konserten igår i Västerås konserthus. Helen Sjöholms stämma är helt makalös, hur kan denna lilla människa låta så mycket och så fantastiskt med ett sådant brett register?! Jag blev så berörd och fick både rysningar och tårar i ögonen!

Återupplevde några låtar på spotify i morse när jag satt vid köksbordet med min tekopp och stickning.


För jag var tvungen att börja på ett nytt stickprojekt för att "känna mig hel"! Det ska bli en ny vintertröja till lilla vovven!
 Och faktum är att det första bladet verkligen täcktes av snö idag. Ett stilla snöfall dalade utanför mitt köksfönster!
Jag bär på ögonblick, den är så vacker. Lyssna!

På ögonblick bär också jag efter fyra intensiva dagar. Och det var skönt att sitta ensam i tystnad nu på morgonen och liksom landa i stunden.
Maken blev ordentligt firad och jag har älskat varje minut. Mycket folk och trevligt umgänge, mycket skratt och prat, god mat och rikligt med goda viner, full fart på barnbarnen. Men också finstämt på kyrkogårdarna i lördags, med mer folk och mer ljus än jag någonsin tidigare sett.
Några ögonblicksbilder från "före" 







Idag går tvättmaskinen med dukar och servetter efter kalasen. Nu är det dags att se framåt och ta itu med resten av den här höst-terminen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar