måndag 15 november 2021

Snart, snart.....

Jag vet inte om hon hade rätt, min gamla mamma, men hon sa alltid att under kraftledningar, där får man ta ris. Det får ju inte växa upp några höga träd där under, så hon menade nästan att man gjorde en god gärning om man röjde bort lite ris.
Samtidigt så tänker jag att enrisbuskar aldrig någonsin blir så höga att dom skulle kunna nå upp till ledningarna i luften! Inte heller lingonris......


Men jag åkte ändå iväg och tog både en-, tall- och lingonris. Gud förlåte mig, om jag har gjort fel!


Sen åkte jag hem och band adventskransen!
Hade köpt hem glögg, men nändes inte öppna den. Däremot så värmde jag lite vin med socker, nejlikor, kanelstång och stjärnanis. En typ av Gluhwein som känns lite, om inte juligt, så lite vintrigt. 
Mysigt känns det, att adventstiden snart är här!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar