torsdag 18 november 2021

Sömnlös.....

 Jag vaknade och kände att; nu ringer snart klockan, ingen ide´ att somna om. 

Så jag låg och väntade. Och väntade. Och väntade. Tills jag började misstänka att jag hade fel. Tittade på klockan. Klockan visade 02.30.......

Sen var det förgjort att somna om. Tankarna malde på och på, om allt mellan himmel och jord. 

Hörde klockan slå 3, halv 4, 4, halv 5 och 5. Sen minns jag inget förrän alarmet gick 06.20.

Så dagen har varit rätt tuff. Dessutom skulle jag vikariera i engelska och svenska innan mitt egna slöjdpass, och så avslutades dagen med ett möte i kursen vi läser om Språk- och kunskapsutvecklande arbete. Och det är ju typiskt, att när man är trött så skiter sig saker. Jag har nu suttit ett par timmar för att ställa iordning teoriuppgifter till årskurs 7 på Teams. Det har strulat och strulat. Men nu tror och hoppas jag att det är ok, och kommer fungera imorgon på lektionerna. Blev också tvungen att fixa fikabröd, eftersom mitt arbetslag har fredagsfikat imorgon. Nu doftar det pepparkakskryddor i hela huset, jag har gjort några mjuka pepparkakor. 

När jag nu sätter på mitt röda glöggte, så kommer det nästan att kännas som en liten för-jul!!

Sen blir det tidig säng-gång ikväll och jag ber om; 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar