torsdag 11 november 2021

Produktiv torsdagkväll

Var ensam hemma ikväll och satte mig direkt vid symaskinen när jag kom från jobbet!


Startade med att sy färdigt en vinpåse som ska överlämnas till en kollega nästa vecka. Hade utnyttjat dagens håltimme till att göra maskinbroderi och nu ikväll färdigställde jag hela påsen. I den ska stoppas en flaska portvin. lite lyxiga chokladpraliner och några goda ostar.


Sen svängde jag ihop ett cykelsadelskydd av en vaxad dukrest, lite teddytyg och gamla vaddbitar. 


Och framför Rapport broderade jag klart den lilla ängeln jag började på i går kväll.
Den ska sys fast på ett litet adventshjärta med namnet Eva på ena sidan. Sedan ska den träs på en girlang där de andra familjemedlemmarna redan har varsitt hjärta.

Sånt här tycker jag om att syssla med. En kollega frågade idag om jag sydde mycket kläder, men det gör jag inte. När jag var yngre sydde jag en hel del. Skjortor till maken och mycket kläder till mig och till sönerna och senare döttrarna. Sönerna hade ofta lika skjortor, byxor eller shorts till skolavslutningar. Flickorna fick nya klänningar till födelsedagar och jular. Kanske kommer jag att ta upp mer sömnad när jag slutar jobba, men i nuläget tycker jag inte det är så kul att sy kläder. 
Jag är nog lite av en periodare. Just nu är stickningen roligast, men det kan ändra sig!

Men nu har jag producerat klart för ikväll och tänker ta en dusch och krypa till sängs.
Godnatt!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar