söndag 14 juli 2019

Nu bara njuter vi av högsommaren!

Så blev det ett besök i Insjön igen. Denna plats på jorden som jag verkligen inte haft i tankarna tidigare. Visserligen har jag tillbringat tid på Sätergläntan och gått inspirerande och roliga kurser här vid ett par tillfällen, men att jag skulle komma att längta hit, det har inte funnits på världskartan förut!


Vi kom lördag lunch. Drack kaffe och åt kardemummakaka i skuggan under äppelträdet. Promenerade ner till badet och tog oss ett svalkande dopp. Fick halvspringa tillbaka i ett överraskande sommarregn.
Satte igång projekt renovera Chippendalfåtölj.
Lördagsskålade i bubblig cava.


Tabbouleh, Baba Ganouj, Fattoush, Muhammara, Lammkebab, Liba-bröd. I köket stod jag,


vid grillen dom här två,


vilket resulterade i detta som avnjöts


på altanen. Till kvällssolens värmande strålar och svalornas svirrläten.


Samma altan som i morse bjöd strålande sol, äggröra och nybryggt kaffe.

Nu är vi tillbaka i Uppsala. Vi har plockat svarta vinbär, handlat mat, planterat, klippt gräs och avnjutit grillade kycklingspett allt medan regnet smattrade mot altan-taket. Det är verkligen mitt i sommaren. Denna ljuvliga tid.

Med det så tar jag en paus i skrivandet. I morgon bitti kommer barnbarn på besök och stannar över natten. På tisdag kväll ska vi duka till familjemiddag och fira födelsedag. På onsdag morgon reser vi söderut på obestämd tid.

Nu bara njuter vi av högsommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar