fredag 12 juli 2019

Lättjefull tillvaro!

Så lätt det är att vänja sig vid att vara ledig! Jag njuter verkligen av varje minut.
Att få vakna av sig själv på morgnarna, ligga kvar och läsa några kapitel ur en bra bok. Laga frukost tillsammans med maken, gå ut och sitta i trädgården och äta och läsa tidningen i lugn och ro. Klä på sig och gå en promenad med vovven. Dricka elva-kaffe med småkakor.  Lunch äter vi om vi är hungriga, annars blir det bara en macka, kanske en eftermiddagsdrink och så en sen middag.
Idag har vi suttit och letat igenom boende inför vår kommande road-trip neråt landet. Planerat rutt och bokat. Vi har också varit upp på vinden och haft "arkeologiska utgrävningar". Barnen har sparade saker i märkta kartonger. I morgon ska äldsta dotterns saker fraktas upp till Insjön, så nu är bilen fylld av hennes kartonger. Kvällen har jag ägnat åt att laga libanesiska röror som jag haft i olika byttor och stoppat  i kylen. Har planerat en libanesisk middag till imorgon kväll. Det är också sådant som är roligt att lägga tid på när man är ledig.
Och som pricken över i, så visar dom PS I love you, på tv i kväll. Kan vara sjunde-åttonde gången jag ser den-men jag älskar den. Tröttnar aldrig!


PS; I love you-nej, jag menar, återkommer på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar