lördag 27 juli 2019

Det SKA gå!

I hallen ligger tält, sovsäckar, liggunderlag, gasolkök, köksgrejer mm. för en tre-dagars kajaktur. Äntligen ska det bli av!  Som jag längtat!
Maken frågade vid frukostbordet; -Ska vi inte ut och provpaddla idag, med tanke på din rygg.
-Nej, jag blir så ledsen om det inte skulle gå, svarade jag. 
Han var tyst en stund, sen sa han; -Ja, men jag blir ledsen om vi är ute till havs och du upptäcker att det inte går.....
-Äsch, det är klart att det går, svarade jag, efter en kort tvekan.
Bogserlinan är i alla fall nedpackad. Och jag har ett husapotek av Ipren, Alvedon, Cortison och Anti-klåd-tabletter.

Ska jag vara ärlig, så är jag en smula orolig. Ryggen är besvärlig, riktigt besvärlig emellanåt. Dessutom har mina soleksem blommat upp rejält igen, och det kommer vara strålande sol enligt prognosen. Men nu har jag packat ned långärmade skjortor och tröjor, solhatt, solkräm och t om klippt till en liten tre-kantig tygbit av lin, att fästa över näsan.

Jag tänker modigt positivt; Det ska gå!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar