fredag 2 september 2022

Ikväll blir det fredagsmys


I förmiddags åkte vi ifrån den här godingen!
Jag tog en långpromenad med honom på morgonen efter att dottern åkt till jobbet, vi låste, gömde nyckeln och bilade hem till Uppsala igen. Det har varit så mysiga dagar och kvällar med härlig kvalitetstid både med hund och dotter, och jag skrev på Instagram i går;

Så här i månadsskiftet augusti-september, efter några dagar hos dottern, har jag och Frasse kommit till insikt om att vi delar samma tankar om meningen med livet! Vi är båda två så nöjda och tillfreds när vi får vara nära någon som tycker om oss. När vi får sova gott, äta, ha ordning på våra magar och när vi får gå långa promenader. Vi vet  också att  man inte ska underskatta tomloendets ädla konst. Och för att förgylla tillvaron lite extra så är ett tuggben då och då, pricken över i! 
Dock har mina "tuggben" skepnaden av; min terrängcykel, kaffe och bulle i trädgården, stickning och ett glas vin.

För nog är det en hel del sanning i mitt påstående?!!
Nu ikväll är "meningen med livet" att vi ska umgås med barnbarnen som flyttat in. Föräldrarna ska på kräftskiva och vi ska väl spela spel, äta något gott och avnjuta fredagsmys framför en film med tecknade hundar.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar