måndag 5 september 2022

Beauty begins the moment you decide to be yourself?


Eller hur.....

Ovanstående citat -tydligen sagt av självaste Coco Chanel- försöker jag intala mig stämmer!

Jag har nämligen slutat gå på salong och göra mina naglar. 
Hade bestämt att sluta med den lyxen när jag skulle gå i pension. Det kostar ju att "ligga på topp" och jag känner att jag nu hellre lägger pengarna på annat. Törs inte räkna ut hur många tusenlappar jag faktiskt har lagt ner på att gå till en nagelterapeut varje månad.
Så här tre månader efter det sista besöket har jag blivit påmind om varför jag en gång i tiden började att fixa naglar.... 
Mina naglar är tunna och spruckna och flera har gått av ända ner till där nageln sitter fast i huden, så det gör ont. 
Men det är ju bara så jag är skapt,
och det är alltså därför jag försöker tänka som Chanel;
skönheten börjar när jag bestämmer mig för att bara vara mig själv.....

(men gud vad jag tyckte det var snyggt när jag hade långa, lackerade naglar i korall, i pärlemor, i guldglitter.....)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar