torsdag 29 september 2022

Inte riktigt beredd...


Nyss hemkommen från temperaturer mellan 25-35 grader så är det aningen svårt att ställa om sig.
Jag vet så väl att det snart är oktober och det syntes tydligt att hösten smugit sig på under vår frånvaro. Träden skiftar färg, löven singlar i luften som är krispigt skön. Och jag älskar verkligen höstårstiden.
Men ändå var jag inte riktigt beredd!
Igår var jag bjuden på en födelsedagsmiddag, inte så långt hemifrån. Jag hade en sommarkjol, en tunn blus, bara ben och slängde bara på mig en poncho när jag skulle gå. Vi hade väldigt trevligt med god mat och dryck, prat och skratt. Vid 23-tiden skulle jag traska hem. Då önskade jag verkligen att jag haft strumpbyxor och en jacka på mig!
Sen gjorde jag i princip om samma misstag idag. Visserligen hade jag jeans, men bara en tunn bomullströja och en skaljacka när jag cyklade ner för att gå och simma, gå på biblioteket och därefter delta i ett yogapass på Fyrishov. Händerna var som is och jag huttrade trots att jag trampade fort för att försöka få upp värmen.
Men jag ska väl lära mig!
 Just nu har jag precis varit och plockat fallfrukt så när barnbarnen kommer från skolan om en liten stund, ska vi tillsammans göra en äppelkaka. Maken har skurit ner alla tomatplantor idag och står i detta nu och gör en marmelad på de gröna omogna tomaterna. 
Det finns många trevligheter att sysselsätta sig med den här årstiden, bara man klär sig rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar