onsdag 7 september 2022

Lite av varje


Imorgon ska det vara skolfotografering för årskurs 1. Det betydde hårtvätt och locktång. Storebror hade haft fotografering idag, vilket glömts bort, så där var det blont lugg-rufs och fläckig t-shirt.
Men vad gör det? Apropå det jag skrev igår om naturlig skönhet.....
Dom börjar räkna ner nu, barnen. Deras pappa och mamma ska resa till Rom på fredag för en långweekend, så det blir vi och barnen, och det är en del planerat redan. Barnen verkar se fram emot det. Jag har suttit på deras sängkant nu ikväll och sagt att dom får planera en middag var att laga. En får laga på fredag och en på söndag. Så gäller det att vi får till alla aktiviteter. Det är gymnastik, fotbollsträning och så en cup. Och så har vi Kulturnatten att besöka. Vi ska nog få till det. 
Skulle gärna vilja få till korkskruvslockar med locktången också, men det får bli vid något annat tillfälle!
Mamman hade varit och gjort en spray-tan i dag, inför sin weekend. Skulle väl säga att jag hellre provar locktången....., allt är verkligen inte snyggt!
Naturligt snygg är sonen, som idag fått agera modell hos lillasyster på The Shirt Factory. Bilder som ska ut på sociala medier. Dock utan huvud. Inte för att det är fult, inte alls, han är en stilig man, men tydligen så var det torso-bilder som gällde.
Och apropå utseende och mode, så har jag precis sett första avsnittet i en serie på SvtPlay 
Det svenska modet  Det verkar lovande, hög igenkänningsfaktor på scenerna där, i alla fall för en sen 50-talist som jag själv!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar