torsdag 8 september 2022

Min sommarstickning


I början av maj månad köpte jag garn till en sommarstickning. Ville ha en helvit kofta . Började sticka den på vår kursträff ute i Harg första helgen i maj. Fortsatte på Island och även i Skåne. Idag har jag sytt i knappar. Som synes tog jag och blandade i lite rosa, dels som ränder i hals och nederkant ärmar, men även som tråd när jag sydde i pärlemoknapparna.  Ja den blev faktiskt riktigt söt. Det är bara det att jag läste för slarvigt på beskrivningen, så jag har råkat sticka en storlek small, och modellen är liten i storlekarna, så jag kan faktiskt inte ha den, den sitter som ett korvskinn på kroppen, och så var det inte tänkt. Så typiskt mig. Är så ivrig att sätta igång när jag har ett nytt stickprojekt, och så slarvar jag. Att repa upp och börja om, det finns inte på världskartan. Den får väl skänkas bort till någon som har en mindre kropp och vill ha en vit-rosa kofta.

Jag har nya stickningar på gång, har redan börjat på en. Den här helgen är det dags för kursträff igen, och jag hade gärna åkt till Söderköping och träffat mina kurskamrater, umgåtts och hunnit sitta och prata, sticka och dricka vin. Men vi ska prioritera barn-barnen, så jag får hoppa över den här träffen. 

Blir förmodligen inte så mycket varken stick-tid eller skriv-tid över, så jag får väl återkomma på måndag-kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar