måndag 23 juli 2018

Under stjärnorna är vi alla stjärnor

Plötsligt så är det som att saker kommer till dig för att det är meningen, för att du behöver det!

På min senaste träningsresa till Mallorca hade jag en yoga- och dansinstruktör som jag tyckte mycket om. Hon avslutade en del klasser med att läsa ur en bok, texter som gick direkt till mitt hjärta, talade direkt till min själ. Jag skrev upp namnet på författaren, men lappen försvann och så föll det i glömska.
I morse när jag vaknade, låg jag och skrollade på mobiltelefonen och plötsligt dök det upp en träningsresa med den här instruktören Cecilia Gustafsson, jag blev väldigt sugen på att åka på den resan!! Nu är det inte möjligt i år, men kanske nästa år, tänkte jag och så fortsatte jag läsa och kika på hennes sida. Då dök namnet Sofie Sivertsdotter upp, och där var hon! Kvinnan med de fantastiska texterna! Kika in på länken, där finns mycket tänkvärt att läsa! Jag skulle beställa hennes bok "Tillit", men den var tyvärr tillfälligt slut. Här hittade jag också en kurs som jag blev väldigt intresserad av att delta i. En helgkurs i skrivande och yin-yoga. Inte heller den ligger så att jag har möjlighet att gå, men tanken på den sådde ett frö i mig!
Ett frö, som ska få ligga och gro till det är dags att växa.

Eller som Sofie så vackert uttrycker det;
"Idag, hjälp oss att njuta av varje våg. Påminn oss om att aldrig hindras av blickar eller bilder som någon annan har av oss. Hjälp oss att se med nyktra ögon på vart vi är på väg och låt oss ta tid att bygga på det som gör att just vi glimmar. Hjälp oss att minnas att under stjärnorna är vi alla stjärnor!"

Så mycket roligt, spännande och intressant det finns att göra!

Roligt och spännande blir den kommande veckan också. Väskorna är packade och imorgon bitti drar maken, lilla vovven och jag iväg på en road-trip.

Återkommer om en dryg vecka!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar