onsdag 4 juli 2018

Låt regnet komma-vi är rustade!


Jag tröttnar aldrig på min promenadrunda. längs med Hågaån till den gamla kvarnen och det lilla vattenfallet som grävt sig ner i landskapet och bildar som en ravin. Här har jag gått många, många gånger, det är som att komma till en oas, ett eget rum i landskapet.
Idag fick jag lov att gå ner till vattnet för att lilla vovven skulle få dricka och blöta sina tassar. Det var väldigt varmt i luften, solen stekte och lilla vovvens tunga släpade nästan i marken där hon tassade fram.
Så vädret spelar spratt med oss! Prognosen inför lördag ser fortfarande dålig ut. I morse kände jag att jag måste göra något åt situationen!  Jag ringde och bokade Orienteringsklubbens lokal i Norby. Nu ikväll cyklade maken och jag dit för att få nyckel. Så nu kan det blåsa kallt och regna bäst det vill, men sommarkalas blir det!


Dagens förberedelser bestod i att kandera mandel. Den smakade förföriskt gott!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar