fredag 1 juli 2022

Gilla eller ogilla?

 Nu återstår att se om man blir hatad eller omtyckt......

Jag har på alldeles eget bevåg städat son och sonhustrus radhus idag. Utan att fråga om lov!  Maken skjutsade familjen till Arlanda klockan 03;00 i natt, dom ska tillbringa en vecka tillsammans med goda vänner som har hus i bergen, strax ovanför Rivieran i Frankrike.

Maken misstänker att det kan vara känsligt. Han påminde mig lite försiktigt om när hans mamma kom hem till oss (för hundra år sedan) och hon gick och drog sitt finger i vår bokhylla och tittade ogillande på dammet som samlats där. Eller när hon började plocka bort vissna blommor från våra krukväxter. OK, det ska erkännas att det verkligen gjorde mig GALEN!!!

Vi har nyckel till deras hem för att kunna ta in post och vattna blommor. Men idag tog jag alltså itu med att sortera och städa.  Jag tänker att dom borde tycka att det är skönt att komma hem till ett städat hus. Men kanske kan det vara så att dom tar illa upp...... Det var verkligen inte min intention, jag ville bara vara lite snäll....



När dom kommer tillbaka, så har jag rest till Island, så kanske känslorna lagt sig till vi träffas igen....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar