lördag 2 juli 2022

För tredje dagen i rad.....

 ....har jag nu städat!


Fast idag var den ursprungliga planen att packa ihop för att dra till kusten och paddla kajak!
Dock visade sig vindarna lite väl aktiva! 14 sekundmeter i byarna. Och med vår Ålandspaddling i minne, när vi måste ta oss över en farled i 14 sekundmeters vindbyar, då jag inte orkade styra min kajak utan drev, maken tog mig på lina, men linan brast mitt ute i det värsta vågorna och jag trodde jag skulle drunkna...... Med det i minnet så kändes det inte så lockande.

Så vi blev hemma. Och jag tog itu med att städa köksskåp!
Herregud, jag höll på i princip hela dagen. Det blev en riktig rockad, när de 12 Martiniglasen jag fick i födelsedagspresent skulle in.

Sen kände jag mig nöjd. Blandade varsin GT till maken och mig (han hade varit duktig på sitt håll och tagit hand om trädgårdskomposten) och så spelade vi Alfapet!
Sen tog vi vår första gemensamma promenad, sedan hälseneolyckan. Vi gick till kyrkogården och rensade ogräs och fortsatte runt Stabby. Inte fort, men ändå ett framsteg!
Och nu är hallen full med packning! 
Imorgon får det bära eller brista. Vi SKA iväg på kajaktur!
Återkommer om, ursäkta jag menar NÄR vi kommer tillbaka till stan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar