onsdag 27 juli 2022

En annan gång


Den här  vyn hade jag hoppats få se från mitt sovrumsfönster ikväll, men jag kommer att få nöja mig med skogsbacken i Flogsta.
Vi hade planerat att bila upp till Insjön tillsammans med äldste son och hans tre barn idag, men p g a rådande omständigheter får son och barn åka själva.
Jag är dock betydligt mycket friskare idag. Feberfri och liksom klar i huvudet med bara lite envis rethosta. Smak- och lukt-sinnet i behåll, liksom aptiten, så den här covid-varianten verkar betydligt lindrigare. Tack och lov. Och -peppar, peppar- ännu har ingen annan smittats!
Maken har dessutom hittat nya rekommendationer på nätet. Den som är hemma med en covid-sjuk, behöver inte isolera sig och när den sjuke känner sig frisk men ev har lite rethosta kvar, så är han/hon frisk och kan börja umgås igen. 
Jag är dock fortfarande en smula "yrslig", så vi tar en dag i taget och avvaktar med våra planer.
Och det blir mycket gjort.
Maken har plockat av svarta vinbär, jag hjälpte till lite på slutet, det blev god skörd i år. Jag har klippt bort visset i blomsterrabatterna. Jag har bytt sängkläder och tvättmaskinen går för fullt. Jag har satt en bröd-deg och förberett en plåt granola. Maken är och tvättar bilen och ska köpa en ny brandvarnare, den gamla gick sönder i natt. Och emellanåt lägger jag mig på soffan, med lilla vovven som sällskap, och vilar.
Och den där vyn på fotot, den får jag väl blicka ut över en annan gång. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar