måndag 20 maj 2024

Tid för fester!

För precis en vecka sedan, satt jag på den äldsta puben i hela England. The Royal Oak i Winchester. Hade beställt in en Sirlion Steak på en Ciabatta med goda tillbehör och självklart en pint Ale. I detta nu, känns det mycket längre sedan! Dagen efter flög vi hem till Sverige igen, och sedan dess har dagarna rullat på, fyllda av aktiviteter!


För Maj är ju en månad fylld av aktiviteter och fester! Det har varit fullt upp, först idag som jag faktiskt känner att jag "landat" och är tillbaka i vardagslunken igen. Det kändes så skönt att få cykla till gymmet kl 06.45 i morse, äta sin grötfrukost, mangla lakan, sitta vid symaskinen och jobba ner en "lag-hög" och dricka kaffe mitt på dagen!

Och ändå har det varit fantastiskt trevliga dagar sedan vi kom hem. Vi har haft middagsbjudning, varit på barnbarnets 9-årskalas, firat Carl von Linné i Linné-trädgården, passat hund, sett äldsta barnbarnet spela fotboll och så har jag själv blivit rejält uppvaktad i efterskott av mina barn. Råkade ju vara så att jag fyllde 66 år när vi var i Cornwall, och hade därför inte förväntat mig någon uppvaktning överhuvudtaget. Men självklart blev jag oerhört glad och tacksam över uppmärksamheten! Det stod blommor och prosecco på köksbordet när vi kom hem, Jag fick en jätte-Hortensia och en flaska rosé i lördags, jag hade fått present redan innan vi for och så i går kväll var vi hembjudna till äldste sonen på en pizzakväll. Den här med jalapeno-kräm, rostad sparris, mozzarella och citron var en riktig höjdare!

 

Dessutom har det blivit försommar de luxe! Höga temperaturer, mäktig blomning och grönska och jag har hört tornseglarna! Lycka, lycka!
Bara det i sig självt, är en fest!

Och kanske är det så man ska tänka sig själva livet; som en fest! Vardag som helgdag!!
Jag har i detta nu tagit fram lite goda ostar (rester från middagsbjudningen i fredags) och dekanterat rödvin, så att vi kan njuta lite när maken kommer hem från Sirius-matchen ikväll.
Vi får väl hoppas att det blir vinst så att humöret är på topp!!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar