lördag 25 maj 2024

Då och Nu!


DÅ; ett av våra julkort för ca 28 år sedan. Vi sitter nedanför oljemålningen som jag fick i 30-årspresent. Vid den tidpunkten hade vi två barn, och maken hade en tandsköterska som var duktig på att måla. Hon tog sig friheter och målade hela familjen naken.... Jag vet att jag fick en smärre chock när vi blev hembjudna till henne och tavlan stod uppställd för beskådan. Det tog några år innan vi satte upp den på väggen, och jag vet att pojkarna lyfte ner den när dom skulle ha hem kompisar och inte vi var hemma. Dom skämdes!

                                                     

NU; Jag tror inte att dom skäms längre. Se bara så stora dom blivit! Detta är den pojke som sitter närmast sin pappa på övre fotot. I detta nu befinner han och hustrun sig i Italien, området vid Comosjön. Han fyller 40 år på måndag, så detta är en födelsedagsresa! Han älskar Italien! Landskapet, språket, vinet och maten.

Den lilla ungen i mitt knä på fotot, ja hon kom nyss hem körandes en Porsche-cab. Så hon har också blivit äldre.
 
Hur fick mina barn så dyr smak....??
Vi som cyklade tandem på semestrarna, lånade ihop möbler till vårt första boende, jag sydde kläder både till mig själv och barnen, jag klippte ungarnas och makens hår och vi  körde en begagnad Saab V4.

Då och Nu - andra tider.
Ikväll är vi bortbjudna på vin och tapas. Kvällen är ljummen och skön, jag hoppas myggen håller avstånd. För dom har i alla fall inte förändrats......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar