onsdag 13 juli 2016

Halvvägs

Idag har jag gjort halva tiden av min sommarledighet.
Blev lite förskräckt när jag insåg det, eftersom jag tycker att min ledighet precis börjat!
Men så ringde jag och pratade med min väninna i Norge. Hon jobbar fortfarande, går på ledigt från nästa vecka och har bara tre veckors ledigt.
Jag förstod  då att jag inte ska klaga. Njuta och fokusera på det jag har kvar, inte på det som gått!

Det är ju lite som livet, Jag har betydligt mindre tid kvar än vad jag levt hittills. Men det gäller att fokusera på åren som är kvar, inte på de som passerat.

Än är det sommar kvar, än finns tid att göra och uppleva.

Maken åkte i morse iväg på sin årliga golfresa med tre andra golfare. Han var som ett barn på julafton när han skulle iväg!

Själv roar jag mig också med golf ikväll! Jag kikar på Lasse Åbergs film "Den ofrivillige golfaren" på tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar