torsdag 14 juli 2016

Full rulle

Jag tycker om att sätta på radion på morgnarna. Dock tycker jag inte alltid om vad jag hör!

T ex Radio Uppland, i synnerhet när dom lagar mat på radio. Det är bland det sämsta jag kan lyssna på. En mixer som körs, två som pladdrar på om dofter, smaker eller olika kryddblandningar. Totalt ointressant.
I morse bytte jag till P 3. Där var det ett program där man skulle ringa in och gissa på från vilken film den uppspelade sexscenen utspelade sig. När det visade sig att den aktuella scenen var från en tecknad film "Family guy", då bytte jag kanal igen.
Mix Megapol och Rix Fm, kan vara ok, men jag är så less på reklamen.
P 2 spelade bara klassisk, dyster musik.
Det slutade med att jag satt och lyssnade på P 1 och sjöväderrapporten.......

Annars har dagen varit väldigt aktiv!
Med en 1-åring och en 2-åring är man väldigt mycket "här och nu".
Vi har plockat tistlar och lekt att det var igelkottsbebisar, vi har blåst bort maskrosfallskärmar, vi har byggt en stad i sandlådan, gungat gungbräda, åkt sparkcykel och trehjuling, blåst såpbubblor, klättrat på berg i skogen, byggt en koja, åkt rutschkana, lagat mat av grus och blad, sjungit, dansat, lagt pussel, byggt garage av duplo, lagt pussel, målat med kritor, bakat med playdo-deg, dansat, sjungit, samlat sniglar, lekt med nyckelpigor, sparkat boll, kastat boll, plockat vinbär, sprungit ikapp, lekt tagare, spelat innebandy med trädgrenar, grävt med grävskopor, kört med bilar, lyssnat på spotify barnvisor osv osv.

Ikväll har äldsta och yngsta barnet varit hemma på middag men nu har alla åkt till sitt, och det är bara jag och vovven hemma.
Dags för en liten kvälls-kisspromenad innan sömnen.
Imorgon bitti ska vi hämta hit barnbarnen igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar