söndag 10 juli 2016

En glimt från mitt familjealbum

På 70- och 80-talet var Mallorca, för mig, lika med grisfest, typ första Sällskapsresan! Efter att nu ha tillbringat en vecka i den lilla idyllen Puerto Soller, tillsammans med familjen, kan jag intyga att av grisfest syntes inte minsta spår!
Jag känner stor kärlek till hela min familj och framförallt till min älskade make, som såg till att denna resa blev av!


Alla samlade till middag!


Många restauranger längs strandpromenaden.


Cyklade mountainbike för första gången i mitt liv.


Smala gränder i Fornalutx


Stranden utanför Deia.


Poolhäng med far och dotter.


På slingriga bilvägar, utsikt mot Cala Tuent.


Med solskydd kan alla vistas på stranden.


Eftermiddagspromenad innan Sangria.


På lätta motorcyklar.


Solnedgång.
m

Frihet.


Vandring med utsikt.


Hotellet var ursprungligen ett gammalt kloster, där munkarna pressat oliver till olja.


Nu varsamt tillbyggt och renoverat med en fin spa-del.


Påväg för att leta middagsställe.


Barnbarnen trivdes på lekplatser...


...och i poolen.


Det blev en hel del cava under veckan!


Maken och jag.


Sommarfötter.


Näst äldste son Johan med sin Annika.


Äldste son Gustav med sin Madeleine.


Yngsta dotter Ingrid med sin Halsho.


Äldsta dotter Karin med sin Nicklas.


Sömnig by Biniaraix.


Kvällspromenad med Eric


I slutet av vägs ände stod en farbror och pressade apelsiner.


Fina  vandringsleder.


Hotellet i kvällsbelysning.


Yatzi.


Stranden Torrent de Pareis.


Dignande apelsinträd och frodiga olivlundar.


Fantastiska bouganvillior.


Goda måltider med mallorcanskt vin.


Sista måltiden på semestern, kvällen innan flyget hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar